ΠΑΡΙΣΙ – ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΟ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ»: Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
26-08-2025
Ν.Χ.Κ.
Πριν μερικές μέρες επανήλθε η είδηση για το "Ευρωπαϊκό μετρό", είδηση που πρωτοδημοσιεύθηκε στο https://gr.euronews.com/.../to-ewropaiko-metro-filodoxo... στις 25-03-2025. Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας μας η Ευρώπη μιλά για ταχύτητες σιδηροδρόμου 300Κm/h έως και 400Km/h και εμείς εδώ στην Πτολεμαΐδα / Εορδαία συζητάμε για να έχουμε σιδηρόδρομο το 2026 ή 2027 της εποχής του Τρικούπη.
Η "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ" πίεσε την τότε Δημοτική Αρχή και ψηφίστηκε η πρόταση της για την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Ιεροπηγής Καστοριάς με Θεσσαλονίκη. Οκτώβριος 2021.
Από τότε μέχρι σήμερα η αδράνεια της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας προεξάρχοντος του Δήμαρχου Εορδαίας είναι και παραμένει παγερά αδιάφορη, με αποκορύφωμα σε κάποιο Δημοτικό Συμβούλιο και σε ερώτηση που του έγινε από τον τότε Πρόεδρο της Κοινότητας Πτολεμαΐδας Ισαάκ Νικολαΐδη απάντησε : "Όποια πόρτα και να χτύπησα την βρήκα ΚΛΕΙΣΤΗ".
Να σημειώσω εδώ ότι από το 2020 ο ΟΣΕ έχει την τελική μελέτη για το πρώτο τμήμα της προαναφερόμενης Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής (Ιεροπηγής - Θεσσαλονίκης) και όπου το τμήμα Ιεροπηγής - Πτολεμαΐδας είναι αυτό που κέρδισε τις άλλες δύο προτάσεις και από πλευράς οικονομίας αλλά και συντόμευσης και ασφάλειας. Επίσης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι "παγωμένα"2δισ.€ με την επισήμανση για την Δυτική Μακεδονία (υπό διερεύνηση)!!! Όλοι μπορούν να καταλάβουν τι "μαγειρεύεται" πάλι για να μη ξεκινήσει το έργο.
Αν δείτε τον χάρτη για το "ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ" θα προσέξετε ότι το τέρμα της Γραμμής περνά από Τίρανα και καταλήγει στην Αθήνα αλλά για την Ελλάδα......σιγά μην πειράξουν τα συμφέροντα κάποιων επιτήδειων.....Τι κάνει νιάου - νιάου στα κρεμμύδια...... ΥΣΤΕΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ!!!!!!
ΠΑΡΙΣΙ – ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΟ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ»: Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Η μελέτη της δεξαμενής σκέψης 21st Europe για ενιαίο, υψηλής ταχύτητας δίκτυο τρένων στην Ευρώπη- Η πραγματικότητα του κατακερματισμένου και απαρχαιωμένου δικτύου και οι δυνατότητες αναβάθμισης- Πώς μπορεί να χρηματοδοτηθεί το έργο.
«Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης αντικατοπτρίζει την πολιτική πολυπλοκότητά της: είναι κατακερματισμένο, άνισο, συχνά αργό. Τα ταξίδια υψηλής ταχύτητας γίνονται αεροπορικά, ενώ ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω – διασπασμένος από εθνικά σύνορα, απαρχαιωμένα συστήματα και έλλειψη συνοχής. Το αποτέλεσμα; Μια Ευρώπη που αισθάνεται λιγότερο συνδεδεμένη απ' ό,τι θα έπρεπε.»
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η έκθεση “ A High-Speed Future for Europe”, της δεξαμενής σκέψης 21st Europ e, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το στούντιο Bakken & Bæck.
Η έκθεση δεν περιλαμβάνει μόνο αποτύπωση της σημερινής κατάστασης. Προτείνει πλήρη ανατροπή της μέχρι το 2040, μέσω του σχεδίου που αποκαλεί «Starline».
ψηλές ταχύτητες και άμεση σύνδεση
Ελσίνκι -Βερολίνο σε λίγο περισσότερο από πέντε ώρες.
Αθήνα- Μιλάνο σε ένα δρομολόγιο, Αθήνα- Παρίσι με δύο γραμμές.
Το σχέδιο προβλέπει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, με «μπλέ τρένα υψηλής ταχύτητας να γλιστρήσουν αβίαστα πέρα από τα σύνορα, μετατρέποντας ένα συνονθύλευμα εθνικών γραμμών σε μια ενιαία, ενοποιημένη εμπειρία.»
Τα Ουσιαστικά το όραμα της 21st Europe είναι ένα «ευρωπαϊκό μετρό», που θα συνδέει τις πρωτεύουσες και τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, από το βορρά έως το νότο.
Η πρόταση προβλέπει 22.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών ταχύτητας 300-400 χλμ/ώρα, που θα συνδέουν 39 σταθμούς. Το δίκτυο θα είναι 30% ταχύτερο από τα αυτοκίνητα και τον παραδοσιακό σιδηρόδρομο και τον περιορισμό των μικρών αποστάσεων έως και 80%.
«Η Κίνα έχει κατασκευάσει 42.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας μέσα σε μόλις δύο δεκαετίες, με τα τρένα να ξεπερνούν τακτικά τα 350 km/h. Το ιαπωνικό Shinkansen έχει κάνει τον γρήγορο, απρόσκοπτο σιδηρόδρομο καθημερινή πραγματικότητα. Η Ευρώπη διαθέτει ήδη την τεχνογνωσία – η Starline αφορά την εφαρμογή της σε κλίμακα, διασυνοριακά, χωρίς τριβές» αναφέρει η 21st Europe.
To Starline θα λειτουργεί σε μια ανοιχτή ταξιδιωτική έκδοση εισιτηρίων, επιτρέποντας σε πολλούς ιδιωτικούς παρόχους, ψηφιακές υπηρεσίες και πλατφόρμες τρίτων να ενσωματωθούν αμέσως.
Επιβάτες και εμπορεύματα
Το Starline δε θα μεταφέρει μόνο επιβάτες, αλλά και εμπορεύματα.
«Σήμερα, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις παλεύουν με τα κατακερματισμένα logistics, την περιορισμένη υποδομή σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και την υπερβολική εξάρτηση από τις οδικές μεταφορές και τις πτήσεις μικρών αποστάσεων. Η Starline αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα ενσωματώνοντας δυνατότητες εμπορευματικών μεταφορών απευθείας στους σταθμούς της.
Αυτό θα διευκολύνει τη συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.»
Αναζητείται χρηματοδότηση
Πρόταση της 21st Europe είναι το Starline να δομηθεί ως ένα σύστημα που χρηματοδοτείται από το δημόσιο και θα λειτουργεί από ιδιώτες, «σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί την απόδοση, εξασφαλίζοντας παράλληλα ισχυρή δημόσια εποπτεία».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τα μέλη της δεξαμενής σκέψης ανέφεραν ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με τους φορείς του κλάδου και με την ΕΕ για τις δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου.
«Ένα τέτοιο όραμα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω του τυπικού μοναδικού μοντέλου που καθορίζεται από τους επενδυτές. Αντ' αυτού, χρειαζόμαστε μια ισορροπία μεταξύ δημόσιας/ιδιωτικής χρηματοδότησης – σε συνεργασία με τους εταίρους της βιομηχανίας – για την ανάπτυξη και τη μεγέθυνση» είπαν.
«Η Ευρώπη δεν έχει έλλειψη επενδύσεων, πολιτικών ή φιλοδοξιών στον τομέα των σιδηροδρόμων. Έργα όπως το ΔΕΔ-Μ και τα εθνικά δίκτυα υψηλών ταχυτήτων είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά ένα θεμελιώδες ζήτημα παραμένει: η έλλειψη σχεδιασμού. Όχι μόνο στην εμπειρία του επιβάτη, όπου η πολύπλοκη έκδοση εισιτηρίων, η ασυνεπής εξυπηρέτηση και οι ξεπερασμένοι σταθμοί κάνουν τον σιδηρόδρομο να μοιάζει κατακερματισμένος, αλλά και στη χαμένη ευκαιρία να γίνει ο σιδηρόδρομος ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό της ίδιας της Ευρώπης.»
Ο στόχος της 21st Europe είναι να χαρακτηριστεί το Starline «στρατηγικό σχέδιο» στα πλαίσια των προτάσεων της έκθεσης Ντράγκι για επενδύσεις στην ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα της Ευρώπης.
https://www.newmoney.gr/.../parisi-athina-me-to.../
Νικόλαος Κωτίδης: ΠΑΡΙΣΙ – ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΟ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΤΡΟ»: Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
- Εμφανίσεις: 550















