«Verba volant, scripta manent» (τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν)

«Verba volant, scripta manent» (τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν)

«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ»

Πτολεμαΐς: Τα γυναικεία κάλλη στην κεντρική πλατεία, την Κυριακή πρωί της Αναστάσεως

Πτολεμαΐς: Τα γυναικεία κάλλη στην κεντρική πλατεία, την Κυριακή πρωί της Αναστάσεως

Κοριτσίστικα είναι, δεδομένου ότι ομιλούμε διά νεανίδες 16-18 ετών, αυτές που απέμειναν εις την Πόλιν.

8+40 πρωινή.

Κυριακή της Αναστάσεως, διερχόμενος εις το κέντρο της Πόλεως με "απερίγραπτη" χαρά είδα να επιστρέφει η παιδική ανεμελιά και η ζωή εις την καταρρέουσαν Πόλιν.

Πρωτόγνωρη κατάστασις, πολύς κόσμος στην Πλατεία, παιδιά που κρατούσαν "θηριώδεις τυρόπιτες" με τα βλέμματα βαριά και χορτάτα "από τον έκλυτο βίο της νυκτός".

Όμως τα κορίτσια περισσότερα στον αριθμό, μάλλον θα έτυχε την στιγμή εκείνη.

Όμορφα ντυμένα, πινελιές εκλεπτυσμένες ζωγράφου, με το στοιχείο  της προκλήσεως έκδηλο. να ξεχειλίζουν από πρόωρο ερωτικό συναίσθημα.

Χαρακτηριστική η εικών μιας κορασίδος, με 1,5 μέτρο τακούνια στιλέτο και με μακριά τουαλέτα, με σκίσιμο τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων στο φόρεμα και το ύφασμα να ανεμίζει, σαν τρομερή κουρσάρικη παντιέρα ασταμάτητη.

Η Πλατεία ήταν γεμάτη με το νόημα που έχει κάτι από φωτιές.

Επιστρέφει μάλλον η ζωή μας, ένα από τα Αναστάσιμα μηνύματα.


Πτολεμαΐς: Αλλάζει η Πόλις;

Πτολεμαΐς: Αλλάζει η Πόλις;

Οι κάδοι

DSC08757.JPG

DSC08757.JPG

DSC08759.JPG

Πριν λίγες ημέρες έγινε η τοποθέτησις αυτών των κάδων, είναι αχρησιμοποίητοι ακόμη και φέρουν ζελατίνα.

Να Παρατηρήσουμε: Είναι θετικό ότι γίνεται προσπάθεια, που σημαίνει έξοδος από το τέλμα.

Επίσης αισθητικά είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα, δεδομένου ότι η εμβληματική εικών παρακμής φεύγει.

Ερωτήματα:

1.Εχουμε μεγάλο κόστος αγοράς, δικαιολογεί την απόφαση αυτή ή είναι ακόμη ένα εγχείρημα εντυπωσιασμού που στερείται ουσίας;

2. Είναι πολύπλοκη κατασκευή, φανταστείτε ένα μίνι ασανσέρ, τι θα γίνει σε περίπτωση βλάβης;

3. Υπάρχει χρονοκαθυστέρηση, με έναν εργάτη να δαπανά χρόνο αρκετό δια την άνοδο και κάθοδο του κάδου.

4. Το εγχείρημα ακυρούται εάν δεν συνοδευτεί με μηχανή πλύσης αυτών. Η βρωμιά θα υπάρχει και κάτω από τη γη και η δυσωδία θα ανέρχεται περίχαρη.

Οι κασκαντέρ


108760.JPG

DSC08761.JPG

Ένα δένδρο χρειάζεται καταδρομική επιχείρηση δια να κλαδευτεί. Όλοι νομίζουν ότι είναι περίπατος, κοιτάξτε την φωτογραφία.

Είναι περίεργο που δεν το υλοτόμησαν βέβαια ο Δήμαρχος με το Γεωπόνο.

Η μεγάλη αλάνα της Πόλεως

DSC08762.JPG

Το παλαιό πάρκο ή Ανθόκηπος που είναι  επίσημα η ονομασία του, που δεν την κάνουμε χρήση διότι μισούμε τις όμορφες λέξεις.

Μικρά, απλά, απτά, πολιτιστικής διάστασης θέματα, που συνιστούν την καθημερινή εικόνα της πόλεως αλλά και την φιλοσοφία που την διέπει, η οποία είναι μέρος της Κουλτούρας της!!!!!

Η Πινακίδα του Αντιδημάρχου

DSC08763.JPG

Προσέξτε αγαπητοί φίλοι, προτρέπει τους γονείς να μην καπνίζουν  σε υπερ-υπαίθριο χώρο!!!. Θα το καταλαβαίναμε  να έλεγε δίνετε το κακό παράδειγμα στα παιδιά σας.

Αντιδήμαρχοι με τα προβλήματα τους....

 


Τανωμένος (χαρατσωμένος)  Σορβάς: Ποντιακή κουζίνα - Ιστορία, Πολιτισμός

Τανωμένος (χαρατσωμένος) Σορβάς: Ποντιακή κουζίνα - Ιστορία, Πολιτισμός

 
Πρόκειται για μια ποντιακή σούπα που ακούει στα ονόματα: τανωμένος σορβάς ή σιρβάς ή τανομένος σουρβάς, τανώσουπα, τανομεζές ή τανοφάι. Ο σουρβάς έχει πάντα ως βάση το κορκότο, αλλά μπορεί να είναι δύο ειδών: τανωμένος, που γίνεται με ταν’ ή πασκιτάν ή ξυγαλένεν που γίνεται με υλιστόν!
Τι είναι όμως αυτά;
Δεν είναι υλικά που κανείς δε ξέρει, αλλά ποντιακές ονομασίες! Πιο συγκεκριμένα: ταν’ λέμε το υπόλειμμα από το χτύπημα αγελαδινού ή βουβαλίσιου γιαουρτιού και πρόκειται για ένα αποβουτυρωμένο υγρό. Πασκιτάν’ είναι το υπόξινο προϊόν (σαν κρεμώδες τυρί ή μυζήθρα), που παίρνουμε αφού βράσουμε το ταν’. Ξυγαλένεν λέγεται το γιαούρτι.
Υλιστόν είναι το πλήρες σε λιπαρά στραγγιστό γιαούρτι. Κορκότο είναι το αποφλοιωμένο και χονδροαλεσμένο ή χονδροκοπανισμένο στάρι.
Υλικά για τον σουρβά
250γρ. κορκότο
500γρ πασκιτάν 
2 κουταλιές της σούπας βούτυρο αγελαδινό
1 κουτάλι σούπας δυόσμο
1 κουτάλι μικρό αλάτι
1.5-2 lt λίτρα νερό
Εκτέλεσις
-Σε μία ανοιχτή κατσαρόλα βάζουμε το νερό να βράσει μαζί με το κορκότο (μας  βοηθάει πολύ μια χύτρα ταχύτητος), το οποίο έχουμε ξεπλύνει καλά.
Αλατίζουμε εάν το πασκιτάν δεν έχει αλάτι, αν το πασκιτάν έχει ήδη αλάτι μέσα δεν προσθέτω επιπλέον.
Αφού βράσει το κορκότο καλά και ελαφρώς χυλώσει, παίρνουμε 3-4 κουτάλες της σούπας ζουμί σε ένα βαθύ μπολ και το αφήνουμε λίγο να κρυώσει, ώστε να μην είναι ζεματιστό, αλλά να είναι χλιαρό.
Έπειτα «τανώνουμε», ανακατεύουμε δηλαδή το πασκιτάν μαζί με ζουμί από την κατσαρόλα που έχουμε χωρίσει, ρίχνοντας το ζουμί σιγά-σιγά για να μην κόψει το πασκιτάν. Μόλις γίνουν ένα τα ρίχνουμε στην κατσαρόλα, ανακατεύουμε καλά ώστε να μην έχει μέσα σβόλους, να γίνει ένα μείγμα και αποσύρουμε το σκεύος από τη φωτιά.
Χαράτσωμα-χαρατσωμένος σορβάς
Καίμε το βούτυρο και ρίχνουμε μέσα το δυόσμο. Περιχύνουμε αμέσως τη σούπα με το αρωματισμένο βούτυρο (το «χαρατσ’», δηλαδή τη «χαρατσώνουμε») στο περιεχόμενο της κατσαρόλας, ανακατεύουμε καλά ώστε να γίνει ένα το μείγμα και σερβίρουμε.
Σορβάς: μία Ποντιακή σούπα στο πιάτο σας
Πασκιτάν και κορκότο βρίσκουμε στα μαγαζιά με παραδοσιακά προϊόντα. Ακόμη, μπορείτε να αντικαταστήσετε το πασκιτάν με γιαούρτι σακούλας ή στραγγιστό γιαούρτι.
Επίσης ταιριάζει πολύ στο πιάτο και στίψιμο λεμονιού, να το δοκιμάσετε!
Το άρθρο είναι από εδώ Σορβάς: μία Ποντιακή σούπα στο πιάτο σας (epontos.blogspot.com) και ο υποφαινόμενος (Πολιτίδης Χρήστος) έκανε κάποιες μικρές προσθήκες!!!!
 

Την Καθαρή Δευτέρα την γιορτάζουμε 48 ημέρες πριν την Κυριακή της Ανάστασης του Χριστού, το χριστιανικό Πάσχα.

Την Καθαρή Δευτέρα την γιορτάζουμε 48 ημέρες πριν την Κυριακή της Ανάστασης του Χριστού, το χριστιανικό Πάσχα.

Σύμφωνα με το ορθόδοξο χριστιανικό εορτολόγιο η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη μέρα μετά από την τελευταία Κυριακή των Απόκριων και η πρώτη μέρα της Μεγάλης Σαρακοστής, αλλά και της ονομαζόμενης Καθαρής Εβδομάδας. Η Καθαρή Δευτέρα είναι αφιερωμένη στην αυστηρή νηστεία και γιορτάζεται μαζί με τα Κούλουμα.
 
Σύμφωνα με την «Έκθεσιν της Βασιλείου Τάξεως»  Κωνσταντίνου του Πορφυρογέννητου, την μέρα αυτή στην αίθουσα Μαγναύρα των Βυζαντινών ανακτόρων κηρυσσόταν από τον αυτοκράτορα η έναρξη της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
 
Με την Καθαρά Δευτέρα αρχίζουν οι μέρες της Σαρακοστής  για την Ορθόδοξη εκκλησία, ενώ ταυτόχρονα σηματοδοτεί  το τέλος των Αποκριών. Επίσης  Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί “καθαρίζονταν” πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία διαρκεί για 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο.
 
Την Καθαρή Δευτέρα κατά το έθιμο τρώμε λαγάνα (άζυμο ψωμί που φτιάχνεται μόνο αυτή την μέρα), αλλά και άλλα νηστίσιμα όπως ταραμά, λαχανικά, χαλβά, θαλασσινά, ελιές  και φασουλάδα χωρίς λάδι. Αυτή την μέρα πετάμε και τον χαρταετό.
 
Απαραίτητα στοιχεία της αποκριάς θεωρούνται τα κούλουμα και ο χαρταετός.
 
Οι καρναβαλικές εκδηλώσεις τελειώνουν με τα κούλουμα και το πέταγμα του χαρταετού.
 
Με τον όρο κούλουμα, εννοούμε τη μαζική έξοδο του κόσμου στην ύπαιθρο και τον εορτασμό της Καθαρής Δευτέρας έξω στην φύση.
 
Τα κούλουμα είναι γνωστά και σαν κούλουμπα, κούμουλες, κουμουλάθες ή κούμουλα.
 
Σύμφωνα με τον κορυφαίο  λαογράφο  Νικόλαο Πολίτη η προέλευση της λέξης είναι λατινική, από το cumulus που εκτός από την σημασία του σωρού,  σημαίνει και την αφθονία, το περίσσευμα, το πέρας, αλλά και τον επίλογο. Στην συνείδηση του κόσμου τα κούλουμα είναι ένα λαϊκό πανηγύρι που γιορτάζεται στην ύπαιθρο.
 
Η γιορτή της Καθαρής Δευτέρας θεωρείται ο επίλογος των βακχικών εορτών της αποκριάς, οι οποίες ουσιαστικά αρχίζουν την Τσικνοπέμπτη και τελειώνουν την Καθαρά Δευτέρα.
 


Ο Καιρός

Σημαντικά θέματα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

ΚΟΖΑΝΗΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Κοζάνη

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Πτολεμαίδα