«Verba volant, scripta manent» (τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν)

«Verba volant, scripta manent» (τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν)

«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ»

Συζητήσεις για την τιμή της ενιαίας τηλεθέρμανσης "με απαράδεκτα εκβιαστικά διλήμματα"

Συζητήσεις για την τιμή της ενιαίας τηλεθέρμανσης "με απαράδεκτα εκβιαστικά διλήμματα"

Ξεκάθαρο έγινε στη συνάντηση των δημάρχων και του περιφερειάρχη με την ηγεσία του ΥΠΕΝ ότι η τιμή της τηλεθέρμανσης θα αυξηθεί. Μάλιστα μονάδα βάσης θεωρείται ο ΣΗΘΥΑ και όχι η Πτολεμαΐδα 5 που θα κλείσει το αργότερο σε 3-5 χρόνια με τον ΑΔΜΗΕ να αποφασίζει αν θα μπαίνει στο σύστημα ή όχι.

Τη μεγαλύτερη πίεση δέχεται η τηλεθέρμανση της Κοζάνης που θέλει χρόνο να συνδεθεί στο ενιαίο σύστημα τηλεθερμάνσεων με την Πτολεμαΐδα και το Αμύνταιο να είναι εξασφαλισμένοι για τα επόμενα χρόνια. Προτάθηκε η τιμή των 85 ευρώ ανά μεγαβατώρα που θα συζητηθεί εκτενώς και την επόμενη βδομάδα.

Ασαφώς οι δήμαρχοι αντιτάχθηκαν σε αυτή .Μίλησαν αφενός για την ανάγκη πρασινίσματος της τηλεθέρμανσης για να μειωθεί αυτή η τιμή με την πάροδο των χρόνων, αφετέρου για το παράλογο να κάνουν σύμβαση με τη ΔΕΗ γνωρίζοντας ότι οι δημότες θα πληρώνουν πολύ ακριβότερα. Η απάντηση σε αυτό είναι ότι αν δεν προχωρήσει η σύμβαση απλά δε θα έχουμε τηλεθέρμανση τα επόμενα χρόνια.

Ιωάννα Παπαδημητρίου   https://www.prlogos.gr/%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CE%BF-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC/


Νίκος Βουνοτρυπίδης: Μετά από 3 μήνες περίπου, σήμερα ανέβηκα στο Βέρμιο, να δω πόσο προχώρησε η Αιολική Βερμίου τις εργασίες

Νίκος Βουνοτρυπίδης: Μετά από 3 μήνες περίπου, σήμερα ανέβηκα στο Βέρμιο, να δω πόσο προχώρησε η Αιολική Βερμίου τις εργασίες

Μετά από 3 μήνες περίπου, σήμερα ανέβηκα στο Βέρμιο, να δω πόσο προχώρησε η Αιολική Βερμίου τις εργασίες.
Δεν σταμάτησαν σχεδόν καθόλου, ακόμα και με τα χιόνια προμηθεύτηκαν με αλάτι για να μην παγώνει ο δρόμος (φωτ. 1).
Προσπάθησα να φτάσω στο χώρο κατασκευής του κέντρου υψιλής τάσης αλλά ήταν αδύνατον με το αμάξι μου , μια μεγάλη λακούβα με νερά μου έφραζε τον δρόμο (φωτ. 2).
Οπότε δεν ξέρω αν άρχισαν την δόμηση του Κέντρου, θα πάμε όμως με 4χ4 να το ελέγξουμε.
Αποφάσισα να ανέβω στον δρόμο που ξεκίνησαν να ανοίγουν την τελευταία φορά που είχα πάει, αν και ο δρόμος δεν φαινόταν πολύ καλός και δεν ήξερα τι θα συναντήσω μπροστά μου.
Προχώρησαν πολύ, έχουν πλέον καβαλήσει την κορυφή και πρέπει λογικά να έχουν μπεί στο Δήμο Νάουσας, αν και δεν είμαι σίγουρος. Το σίγουρο όμως είναι ότι έχουν ξεπεράσει το ψηλότερο σημείο του έργου τους.
Βουνά αμέτρητα από πέτρες, από σπασμένο βουνό (φωτ. 3) με τα σφυριά και τις μπουλντόζες, δεν ξέρω αν χρησιμοποιούν και φουρνέλα, στο Άσκιο έχω ακούσει πολλά φουρνέλα , εδώ όμως όχι. Λίγο παραδίπλα ο σπαστήρας (φωτ. 4), για την σύνθλιψη της πέτρας και παραγωγή χαλικιού. Σε ένα τέτοιο μηχάνημα έχασε προχθές την ζωή του ο εργαζόμενος στην Αιολική Βερμίου από το Βόιο Κοζάνης.
Σήμερα δεν δούλευε κανένας, ίσως λόγω του θανατηφόρου ατυχήματος, αλλά δεν περίμενα ότι θα προχωρήσουν τόσο, σε μια πολύ κακοτράχαλη περιοχή και σε περίοδο χειμώνα βέβαια, στα 2000 μέτρα υψόμετρο.
Η απόφαση του ΣτΕ για τις προσφυγές του Δήμου Εορδαίας θα βγει σε 8 μήνες περίπου, με τον ρυθμό που αυτοί δουλεύουν θα έχουν τελειώσει το έργο με μεγάλη άνεση....


Την τουριστική προβολή της Δυτικής Μακεδονίας για το 2024 παρουσίασε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Πολυτίμη Φαρμάκη

Την τουριστική προβολή της Δυτικής Μακεδονίας για το 2024 παρουσίασε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Πολυτίμη Φαρμάκη

Την τουριστική προβολή της Δυτικής Μακεδονίας για το 2024 παρουσίασε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Πολυτίμη Φαρμάκη στους Δημάρχους και τους αρμόδιους Αντιδημάρχους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Η Τουριστική Προβολή της Δυτικής Μακεδονίας για το 2024 παρουσιάστηκε την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 από την Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος
Πολυτίμη Φαρμάκη, παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Αμανατίδη,,σε μια ειδική συνάντηση με τους χωρικούς Αντιπεριφερειάρχες, τους Δημάρχους, τους
αρμόδιους Αντιδημάρχους και με υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης της νέας τουριστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν στην υφιστάμενη κατάσταση του τουρισμού στην περιοχή, για την οποία εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα, ενώ τέθηκαν οι βάσεις για να συνδιαμορφωθεί μια από κοινού τουριστική γραμμή για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Η τουριστική προβολή της Περιφέρειας Δ.Μ. πρόκειται να τεθεί υπό διαβούλευση το προσεχές χρονικό διάστημα και στη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια και τις παρατηρήσεις της διαβούλευσης, αναμένεται να κατατεθεί προς έγκριση από τον ΕΟΤ.
Μαίρη Κεσκιλίδου

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟ¨

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟ¨

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟ¨

 Η Τράπεζα Αίματος του ¨ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ¨ διοργανώνει εθελοντική αιμοδοσία.
Συγκεκριμένα την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024 από 8:30 το πρωί μέχρι 13:00 το μεσημέρι, θα γίνει αιμοληψία στο Ορ. Νοτίου Πεδίου, σε συνεργασία με το Νοσοκομείο Γρεβενών.
Η παρουσία όσο το δυνατόν περισσότερων είναι απαραίτητη σ΄αυτή την κορυφαία πράξη ανθρωπιάς.
Σημείωση: Όσοι συμμετέχουν είναι απαραίτητο να έχουν μαζί τους τον ΑΜΚΑ ή την ταυτότητά τους.

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 


Τα παγωμένο  project του Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Δυτική Μακεδονία και η δοσίλογη Δημοτική Αρχή της Εορδαίας

Τα παγωμένο  project του Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Δυτική Μακεδονία και η δοσίλογη Δημοτική Αρχή της Εορδαίας

Τα παγωμένο  project του Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Δυτική Μακεδονία και η δοσίλογη Δημοτική αρχή της Εορδαίας

«Δοσίλογοι» Ο όρος «δοσίλογος» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα χρόνια του Τρικούπη. Η ιστορική φράση «δυστυχώς επτωχεύσαμεν» και οι συνέπειες της χρεοκοπίας προκάλεσαν ένα εθνικό κύμα οργής. Η κοινή γνώμη απαιτούσε να οδηγηθούν οι υπαίτιοι ενώπιον της δικαιοσύνης και να «δώσουν λόγο» για τις πράξεις τους. Κατά αναλογία του αρχαίο...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-lexi-dosilogos-archika-den-simaine-prodotis-kai-emperieiche-to-tekmirio-tis-athootitas/

Με αφορμή την τοποθέτηση του Νίκου Παπά στο Περιφερειακό Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ στην Κοζάνη, αλλά και την τοποθέτηση επί του θέματος πρόσφατα του κυρίου Πάρι Κουκουλόπουλου, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

Μέσα στο γενικότερο χχάλι που υπάρχει στα οικονομικοκοδημογραφικά δρώμενα στη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, έρχεται και αυτό του παγώματος (επί μια 20ετια) της ανάπτυξης Σιδηροδρομικού Δικτύου.

Γράψαμε, ξαναγράψαμε, κάναμε παρεμβάσεις, καταγγείλαμε, αποκαλύψαμε, στιγματίσαμε, δυστυχώς δεν "κινητοποιήθηκε" η συνείδησις της Κοινωνίας της Εορδαίας.

Επικρατεί πολιτική άπνοια. Μαζί με τον εν υπνώσει Δήμαρχο αποκοιμήθηκαν τα τοπικά συμβούλια και φυσικά οι Πολίτες.

Δεν μπορεί να υπάρξει ουδεμία ανάπτυξη χωρίς δίκτυο μεταφοράς πρόσωπων και εμπορευμάτων.

Είναι βασική προϋπόθεση αυτή.

Είναι πυλώνας το δίκτυο για τον ερχομό επενδυτικού κεφαλαίου.

Και επίσης, κάνουν λάθος οι Αγρότες που μέσα τις κινητοποιήσεις τους δεν το θέτουν, έστω και τελευταίο, έστω και υποδεέστερο.

Τα προϊόντα τα προερχόμενα από φυτά μεγάλης καλλιέργειας και κτηνοτροφίας δεν δύναται να βρουν αγορές διοχέτευσης χωρίς σιδηρόδρομο.

Και επίσης το έργο συνένωσης Πτολεμαΐδας - Καστοριάς, συνιστά μια τρύπα στο νερό.

Αυτό που συνενώνει είναι τη μοναξιά δυο Πόλεων, οι Πόλεις θα συνεχίζουν να παρακμάζουν δημογραφικά και οικονομικά.

Όμως θα ήταν τα πάντα με τη διέξοδο στο αρμυρό νερό και συγκεκριμένα στο Λιμήν της Πόλεως Θεσσαλονίκης.

Αυτό έρχεται να λύσει η πρότασις Σωτηρόπουλου.

Δυστυχώς ο δυνητικός σύμμαχος η Φλώρινα σιωπά.

Η Καστοριά, θεωρεί εσφαλμένε ότι ευνοείται με το σχέδιο δια μέσω Κοζάνης και η Κοζάνη ζει στον απόλυτο τοπικισμό της.

Η γεωγραφική τοποθέτησις της Πτολεμαΐδας για αυτό το πρότζεκτ καταδεικνύει ότι βρίσκεται στο κέντρο της Περιφέρειας.

Εξυπηρετεί όλες τις Πόλεις.

Με ένα κόμβο στην Πτολεμαΐδα που θα αφορά βαλκάνια και Θεσσαλονίκη.

Με ένα κόμβο στην Κοζάνη που θα αφορά Αθήνα-Πειραιά-Ηγουμενίτσα.

Με ένα κόμβο στη Φλώρινα που θα αφορά την προσπέλαση των Σκοπίων και την έξοδο στην Κεντρική Ευρώπη

Και ένα κόμβο στην Καστοριά που θα μας συνδέει με την Αδριατική θάλασσα.

Είναι πολύ απλό το σχέδιο και εξυπηρετούνται άπαντες.

Με ευθείες γραμμές κι όχι με λογικές μουτζούρη διερχόμενου μέσω καμπυλοτήτων.

Ο Δήμαρχος της Εορδαίας ομιλεί για μουτζούρη, άναρχα, χωρίς σχέδιο, χωρίς όραμα, χωρίς προοπτική.

Δεν έχει ατζέντα Εορδαίας, αλλά προσωπική ατζέντα προσπαθώντας να μην στενοχωρήσει το πολιτικό ιερατείο που διαμορφώνεται από τους τοπικιστικούς μηχανισμούς της διπλανής Πόλεως.

Πολιτίδης Χρήστος

Μελλοντολόγος - Οραματιστής


Οι κύριοι Δ. Μόσχος και Θ. Μόσχος αναστάτωσαν το Περιφερειακό Συμβούλιο – Επιτιθέμενοι στην Περιφερειακή Αρχή έκαναν τους Αμανατίδη-Σαμαρά να χλομιάσουν (βίντεο)

Οι κύριοι Δ. Μόσχος και Θ. Μόσχος αναστάτωσαν το Περιφερειακό Συμβούλιο – Επιτιθέμενοι στην Περιφερειακή Αρχή έκαναν τους Αμανατίδη-Σαμαρά να χλομιάσουν (βίντεο)

Οι κύριοι Δ. Μόσχος και Θ. Μόσχος αναστάτωσαν το Περιφερειακό Συμβούλιο – Επιτιθέμενοι στην Περιφερειακή Αρχή έκαναν τους Αμανατίδη-Σαμαρά να χλομιάσουν (βίντεο)

Μπράβο στους Αγροτοσυνδικαλιστές, με στοιχεία και τεκμηριωμένα τοποθετηθήκαν επί του θέματος, κάνοντας την Περιφερειακή Αρχή να χάσει το μπούσουλα.

Κύριε Αμανατίδη συνεχίστε να λέτε είμαι Μητσοτακικός θα σας διακωμωδεί ολόκληρη η Περιφέρεια.

Για το Προεδρείον ουδέν σχόλιον – Πολιτικό μπάχαλο η κατάστασις.


Άστραψε και βρόντηξε ο κύριος Μόσχος

Άστραψε και βρόντηξε ο κύριος Μόσχος

Το λόγο έλαβε μετά από πολύ "βαβούρα" ο κ. Μόσχος, από το συνεταιρισμό "αγροτικών δημητριακών κτηνοτροφικών προϊόντων Καστοριάς" , υπήρξε πάλι αλαλούμ με το Προεδρείο το οποίο μπέρδεψε πρόσωπα, καταστάσεις και χρόνους, το προσπερνάμε.
Είπε ο Πρόεδρος: Αυτό το πράγμα το ζούμε για τρίτη φορά, να μας χτυπήσετε φιλικά την πλάτη ακόμη μια φορά και να μας πείτε συμφωνούμε μαζί σας;
Εμείς ήρθαμε εδώ για να ακούσουμε συγκεκριμένες προτάσεις που θα έλεγαν τα εξής:
Προβλήματα που θα μπορεί να λύσει η περιφέρεια ένα, δυο, τρία, τέσσερα, πέντε, μια εισήγηση που να λέει αυτό το πράγμα και να βάζει ένα χρονοδιάγραμμα.
Δεύτερο, πάμε στο κόστος παραγωγής που δεν είναι δική σας ευθύνη.
Έχω βγει εκτός εαυτού, περίμενα να μας κάνετε συγκεκριμένες προτάσεις.
Περιμέναμε να μπείτε μπροστάρηδες,  γιατί νομίζουμε ότι εκτιμάτε ότι ο αγροτικός τομέας παίζει πρωτεύων ρόλο.

Δεν έχετε συγκεκριμένες θέσεις για 5-10 ζητήματα τοπικά; Ο Αγροτικός τομέας είναι ο μόνος που μπορεί να τραβήξει μπροστά το κάρο , ακούμε μια εισήγηση που δεν λέει τίποτα.

Και πέταξε τη σαΐτα ρωτώντας: Δέχεστε τα αφορολόγητο πετρέλαιο; Δέχεστε να έχει το ρεύμα 0,06 λεπτά;
Να κοιτιόμαστε στα μάτια και να ξέρουμε με ποιον μιλάμε.
Σήμερα με συναπόφαση δικιά μας έκλεισαν οι Βρυξέλες.
Χάσαμε το 50% των επιδοτήσεων από την ΚΑΠ, την στηρίξατε κύριε Περιφερειάρχα; Τη στηρίξατε… Μας λέγατε ότι είναι και πολυ καλή.
Άστραψε και βρόντηξε ο κύριος Μόσχος.

 


Περιφερειακό Συμβούλιο Δ. Μακεδονίας: Η εισήγηση, της εισηγήσεως, την εισήγηση, που είναι η εισήγηση; - Προχειρότης, ερασιτεχνισμός, τσαπατσουλιά και ένας Πρόεδρος χαμένος στο διάστημα.

Περιφερειακό Συμβούλιο Δ. Μακεδονίας: Η εισήγηση, της εισηγήσεως, την εισήγηση, που είναι η εισήγηση; - Προχειρότης, ερασιτεχνισμός, τσαπατσουλιά και ένας Πρόεδρος χαμένος στο διάστημα.

Περιφερειακό Συμβούλιο Δ. Μακεδονίας: Η εισήγηση, της εισηγήσεως, την εισήγηση, που είναι η εισήγηση; - Προχειρότης, ερασιτεχνισμός, τσαπατσουλιά και ένας Πρόεδρος χαμένος στο διάστημα.
Μάλλον κωμικό θίασο θύμιζε το πρώτο μισάωρο της Συνεδριάσεως, η λέξις εισήγηση ακούστηκε τουλάχιστον 146 φορές.
Όλοι θέλουν το χρόνο τους για να εγκλιματιστούν, αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις,  το λέει και το τραγούδι: "Είναι κάποια παιδιά που δεν γίνονται άντρες".
Επανερχόμεθα εν τη ροή της Συνεδριάσεως...

Η Κασαπιδική περίοδος φαίνεται να συνεχίζεται εντός, μάλλον και εκτός και επί τα αυτά!

Παρακολουθείστε ιδίοις όμμασι


Συνάντηση εργασίας για τη Γέφυρα Σερβίων

Συνάντηση εργασίας για τη Γέφυρα Σερβίων

Συνάντηση εργασίας για τη Γέφυρα Σερβίων

Δεύτερη συνάντηση εργασίας για την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Αμανατίδης. Μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Χάρη Γκοβεδάρο και τα στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας και αφού είχε προηγηθεί αντίστοιχη σύσκεψη προ δεκαημέρου, ενημερώθηκαν από τους δύο υπεύθυνους καθηγητές κ. Κωνσταντίνο Κατάκαλο και κ. Παναγιώτη Πανέτσο για τις εργασίες που εκτελέστηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Συζητήθηκαν τα αποτελέσματα των τακτικών μετρήσεων που πραγματοποιούνται στη Γέφυρα της λίμνης Πολυφύτου, αξιολογήθηκε η κατάσταση και αποφασίστηκαν οι επόμενες
ενέργειες-συνεργασία με τους δύο καθηγητές-μηχανικούς.

Αμανατίδης και Πλακεντάς δεκανίκια του Μητσοτάκη, μαζί κατατστρέφουν τη Δυτική Μακεδονία

Αμανατίδης και Πλακεντάς δεκανίκια του Μητσοτάκη, μαζί κατατστρέφουν τη Δυτική Μακεδονία

Και ερχόμαστε στο δια ταύτα.
Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά και πάλι τη Δυτική Μακεδονία.
Ο μεν κ. Πλακεντάς που έχει έννομο συμφέρον -όχι ο ίδιος, αλλά ο Δήμος που διοικεί- "απουσίαζε" από τη συζήτηση.
Ο δέ νέος Περιφερειάρχης γίνεται δεκανίκι του Μητσοτάκη και πάλι. Είναι ντροπή για όλη την Δυτική Μακεδονία, που καταψήφισε την πρόταση, το ίδιο και Δήμαρχος Εορδαίας, που και αυτός επίσης καταψήφισε την πρόταση Ζεμπιλιάδου δια της απουσίας του.
Αυτοί οι δυο πηγαίνουν μαζί, συντάσσονται και παλεύουν μαζί, για το δικό τους όμως ιδιοτελές συμφέρον, ο καθείς, το οποίον ταυτίζεται ήδη από την περίοδο προ των εκλογών και στο βάθος υπάρχει το μειδίαμα του Μητσοτάκη.
Να υπενθυμίσουμε αγαπητοί φίλοι, ο κύριος Αμανατίδης κατά τη διαγραφή του δήλωνε Δημόσια Μητσοτακικός, δεν είναι μόνον τοξικό το περιβάλλον, αλλά ραδιενεργό.
Ας δούμε την τοποθέτηση της κ.. Ζεμπιλιάδου, τα λέει όλα, αυτά γίνονται μόνον στην μπανανία του κ. Μητσοτάκη με κομπάρσους τους δυο άνωθεν πολιτικούς που ειναι υποχείρια του.

Λέει λοιπόν η κ. Ζεμπιλιάδου
Στις 21-12-23 δόθηκε στην εταιρία "Αμύνταιο φωτοβολταϊκό πάρκο 9" η άδεια εγκατάστασης για παραγωγή  φωτοβολταϊκών ένα γίγα, ο σταθμός  θα εγκατασταθεί σε αδιατάρακτες εκτάσεις στη θέση ορυχείο ΔΕΗ Αμυνταίου, που είχε εδάφη και από το Δήμο εορδραίας και και από το Δήμο Αμυνταίου, κυρίως από το Δήμο Αμυνταίου.
Ύπαρχει εδώ ένα ιστορικό και αξίζει να το πούμε, τον Ιούνιο του 2023, πήραμε και χαμπάρι και τέθηκε εντός ημερησίας διάταξης, ο Περιφερειάρχης τότε δέχτηκε να το συζητήσουμε, ότι δηλαδή υπάρχει μια εξέλιξη εργασιών στο ορυχείο Αμυνταίου και αναρωτηθήκαμε πότε αυτό αδειοδοτήθηκε, αφού δεν ήρθε για γνωμοδότηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, είδαμε λοιπόν τότε ότι η ΔΕΗ είχε υποβάλει δυο μελέτες το Σεπτέμβρη του 2021 και τον Ιούνιο του 2021, δυο μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για έγκριση, οι οποίες δεν ήρθαν πότε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, γιατί τις ονομάτισαν τροποποιήσεις παλιών περιβαλλοντικών μελετών, η μια του 2011 για την Πτολεμαΐδα και η άλλη του Απριλίου του 2021, αυτές δεν ήταν τροποποιήσεις απλές, αλλά μείζονες αλλαγές και ως εκ τούτου έγινε έγγραφο και της υπηρεσίας και του Περιφερειακού Συμβουλίου που έλεγε δεν αναγνωρίζουμε να ονομάζονται οι τροποποιήσεις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αλλάζουν άρδην τις χρήσεις γης στα ορυχεία χωρίς διαβούλευση με το Περιφερικό Συμβούλιο, η διαβούλευση είναι μια κατοχυρωμένη διαδικασία από το Κοινοτικό και Εθνικό δίκαιο και είναι υποχρεωτική, πήραμε λοιπόν απόφαση ότι αυτό δεν γίνεται αποδεκτό και στείλαμε αυτή την απόφαση στο υπουργείο, ως αποτέλεσμα εκείνης της διαδικασίας σύρθηκαν να φέρουν προς γνωμοδότηση στο περιφερειακό συμβούλιο κυριολεκτικά στο παρά πέντε ως νέες πια μελέτες, τις μελέτες του ορυχείου Πτολεμαΐδας και το Περιφερειακό Συμβούλιο φυσικά το καταψήφισε. Ουδέποτε όμως δεν ήρθανε μετά από όλα αυτά οι μελέτες για τα ορυχεία Αμυνταίου και ενώ δεν δόθηκε γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου έστω και αρνητική, ξαφνικά διαπιστώνουμε ότι δόθηκε στις 21-12-23 άδεια εκτέλεσης για το φωτοβολταϊκό του Αμυνταίου, είναι αυτή η άδεια που ερχόμαστε εμείς και θέλουμε να προσβάλουμε νομικά διότι δεν τηρηθήκαν όσα λέει η νομοθεσία στο Εθνικό και Κοινοτικό Δίκαιο
Για το ορυχείο Αμυνταίου προβλέπονταν:
20.800 στρέμματα γεωργικές καλλιέργειες
21.600 στρέμματα φυτείες και δασικά είδη
2.050 στρέμματα λίμνες
Ο (μηδέν) φωτοβολταϊκά
Και αδειοδοτηθήκαν τα 44.000 στρέμματα από τα 61.000 του ορυχείου


Πολιτίδης Χρήστος: Διαδημοτική Τηλεθέρμανση "Αμυνταίου-Εορδαίας-Κοζάνης", το νέο τοπίο, η εκδοχή της Περιφέρειας

Πολιτίδης Χρήστος: Διαδημοτική Τηλεθέρμανση "Αμυνταίου-Εορδαίας-Κοζάνης", το νέο τοπίο, η εκδοχή της Περιφέρειας

Πολιτίδης Χρήστος: Διαδημοτική Τηλεθέρμανση Αμυνταίου-Εορδαίας-Κοζάνης, το νέο τοπίο, η εκδοχή της Περιφέρειας

Ομιλεί ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου
Σε μια πολύ διευρυμένη συνάντηση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία μου, που συμμετείχαν όλοι οι βουλευτές, οι Δήμαρχοι των Πόλεων Αμυνταίου, Κοζάνης, Εορδαίας, οι Πρόεδροι τηλεθέρμανσης και  οι Διευθυντές των φορέων διαχείρισης τηλεθέρμανσης, θέσαμε μια ατζέντα για το ζήτημα των τηλεθερμάνσεων.
Συμφωνήσαμε ότι οι ενέργειες ήταν οι δέουσες, δηλαδή συμφωνήσαμε να συνυπογραφεί το καταστατικό από τα τρία Δημοτικά Συμβούλια.

Η δεύτερη προϋπόθεση για να υπογραφεί η σύμβαση για τη μονάδα ΣΗΘΥΑ, ήταν να υπογραφεί η σύμβαση παροχής ενέργειας μεταξύ της ΔΕΗ και των φορέων διαχείρισης της ενέργειας.
Αμέσως μετά υπογράφεται η σύμβαση μεταξύ ΔΕΗ και εργολάβου για τη δημιουργία ΣΗΘΥΑ.
Όλα αυτά με βάση το μνημόνιο συνεργασίας 2021 που είχε βάλει τον οδικό χάρτη για την υλοποίηση του έργου.
Έτσι ενώ έλεγε ότι η λέβητες φυσικού αερίου θα υλοποιηθούν με δαπάνες των τοπικών φορέων, καταλήξαμε ότι οι λέβητες αυτοί 18,8 εκατομμυρίων να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ ,ως συνοδά έργα του ΔΕΣΦΑ που έκανε έκανε τον αγωγό
Εφόσον προχωρήσει αυτό το σενάριο θα πρέπει να λύσουμε μια εξίσωση με περίπου 26-27 εκατομμύρια, που θα πρέπει να καλυφθούν ως ίδιες συμμετοχές. Η πρόταση ήταν να συμμετέχει 60% το κράτος εν τη ευρεία έννοια, 20% η Περιφέρεια και 20% οι Δήμοι, Κοζάνης, Αμυνταίου και Εορδαίας.
Επίσης ζητήσαμε μια "ταρίφα", να μειώσουμε το κόστος θερμικής ενέργειας με συγκεκριμένους όρους και παροχές εκ μέρους της ΔΕΗ για τα πρώτα 5 χρόνια και μετά να στηρίξει με πρόσθετη ενίσχυση η ΔΕΗ.
Το επόμενο που συζητήσαμε ήταν μέχρι την ολοκλήρωση του μνημονίου, η ΔΕΗ θα πρέπει να δίνει θερμική ενέργεια.
Από το υπουργείο, υπήρξε δέσμευση ότι θα υπάρχει θερμική ενέργεια από τον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου, αρκεί αυτά που συμφωνούμε να τηρούνται  και εάν υπάρξει πρόβλημα θα μπορεί να δοθεί παράταση.
Το επόμενο ζήτημα είναι το κόστος των ηλεκρολεβήτων, δεκάδες εκατομμύρια είναι αυτή τη στιγμή τιμολογημένα προς τη ΔΕΤΗΠ, λεφτά τα οποία σε καμία περίπτωση  δεν μπορεί να τα πληρώσει η ΔΕΤΗΠ. Ζητήσαμε να εφαρμοστεί το άρθρο 124 του Νόμου 149/51 του 2022 που λέει: Το ταμείο ενεργειακής μετάβασης περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση για την τηλεθέρμανση Πτολεμαΐδας μέχρι να συνδεθεί στο σύστημα που σχεδιάζεται.
Πρέπει το τιμολόγιο με το οποίο τιμολογείται η λειτουργία του ηλεκτρολέβητα να είναι το τιμολόγιο της υψηλής τάσεως και επομένως να έχουμε χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, γιατί είναι πολύ ψηλό
Κατόπιν αυτών, εάν ευοδωθούν, η λειτουργία των ηλεκτρολεβήτων θα είναι διαχειρίσιμη
Επίσης ζητήσαμε να λειτουργεί η μονάδα ΔΕΗ 5 και μετά το 28, δεν μπορεί ένα έργο της παρεχομένης ενέργειας, όπως ο αγωγός μεταφοράς από τη ΔΕΗ 5 προς Πτολεμαΐδα για το οποίο επιβαρύνεται ο φορέας διαχείρισης, δηλαδή η ΔΕΤΗΠ, σε μερικά χρονάκια να μην έχει αξία.
Δεσμεύτηκε και ο εκπρόσωπος της ΔΕΗ και η Κυβέρνηση, η ΔΕΗ 5 να λειτουργεί έστω και με διαφορετικά καύσιμα για  να παρέχει θερμική ενέργεια.
Κ. Ζεμπιλιάδου: Δεν ακούσαμε τίποτε για το κόστος της παρεχομένης ενέργειας και αυτό το λέω γιατί  ανησύχησα παρά πολύ με την  απάντηση της κυρίας Σδούκου στην κυρία Βέττα, στην ερώτηση της τελευταίας απήντησε: Την παίρνετε 60 ευρώ την κιλοβατώρα, όλη η υπόλοιπη η Ελλάδα 120. Αυτή η συμφωνία που θα κάνουμε δεν έχει μέσα το κόστος της θερμικής ενέργειας, ποιο είναι αυτό το κόστος;
Και τα δεύτερο είναι: Οποιαδήποτε  λειτουργία του ΣΗΘΥΑ για να είναι φθηνή η ενέργεια προς τους πολίτες, είναι προφανής η συμβολή και από φωτοβολταϊκά, άρα πρέπει να έχουμε ενεργειακό χώρο για το ΣΗΘΗΑ, συζητήθηκε αυτό;
Πως θα υπογραφεί σύμβαση με τη ΔΕΗ αν δεν ξέρουμε το κόστος;
Αμανατίδης Γ.: Για το  κόστος τηλεθέρμανσης, η άποψη των τεχνικών είναι ό,τι η παροχή θερμικής ενέργειας είναι δεδομένη, το πρόβλημα έγκειται στο να μικραίνει αυτή η αύξηση της τιμής.
Όταν ρώτησα ποιο μπορεί να είναι το ποσό αυτό της επιβάρυνσης, απήντησαν περίπου 1 ευρώ η μεγαβατώρα, το ποσό είναι μηδαμινό.
Η επιχείρηση θα είναι ιμάντας μεταβίβασης ανάμεσα στη ΔΕΗ και στους παρόχους και δεν θα έχει πάνω από τρία άτομα, "εταιρία χαρτοφυλακίου". Για αυτό το λόγο το ποσό της επιβάρυνσης είναι μικρό.

Υ.Γ.

Να υποσημειώσουμε: Είχαμε τις παρθενικές εμφανίσεις της νέας Περιφερειακής Αρχής, ο κ. Αμανατίδης είναι ακόμη έξω από τα νερά του.

Ο δέ κύριος Σαμαράς, "αλλού, αλλού πηγαίναμε", αναρωτιόταν ποιος είναι ο Στάσης, καλή ενηλικίωση!

Ο δέ κύριος Κασαπίδης, καλύτερα να πάει σπίτι του και να αφήσει τους νεότερους, αρκετά ταλαιπώρησε τη Δυτική Μακεδονία...

 


ΠΕΡΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ  ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

ΠΕΡΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ
ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΠΕΡΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ

ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

 

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 14-01-2024

Φτάσαμε επάξια στον 8ο μήνα της διακυβέρνησης από την νέα κυβέρνηση.

Περιμέναμε με αγωνία να ακούσουμε κάτι και στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης αλλά και στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης, κάτι που να γίνει επιτέλους η αρχή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καστοριάς – Θεσσαλονίκης (ήδη όπως κατ' επανάληψη έχουμε δημοσιεύσει έχουν γίνει οι μελέτες με εντολή ΟΣΕ, των διαδρομών Ιεροπηγής – Πτολεμαΐδας, Ιεροπηγής – Φλώρινας και Ιεροπηγής – Κοζάνης). Είναι εμφανής και με αριθμούς πλέον ότι η διαδρομή Ιεροπηγής – Πτολεμαΐδας είναι η οικονομικότερη, η ασφαλέστερη, και φυσικά η πιο σύντομη. Επίσης αν γίνει η σύνδεση με την Βέροια και από εκεί με Θεσσαλονίκη, θα έχουμε μια υπερσύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή 160km/h που είναι δέσμευση της χώρας μας προς την Ε.Ε.

Δυστυχώς και ενώ η βίαιη απολιγνιτοποίηση, καλά κρατεί (και η μείωση του πληθυσμού φάνηκε και με το χάσιμο μιας εκλογικής έδρας στην Δυτική Μακεδονία, αλλά και στα ποσοστά εκλογικής αποχής).

Στο διάστημα αυτό εξαγγέλθηκε ο Νέος ΟΣΕ Α.Ε. (λες και αυτό ήταν το πρόβλημα που παραμένουμε στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε.). Στην ουσία δημιουργούν μια νέα συγχώνευση και μετά μερικά χρόνια να την «ξανατεμαχίσουν»!!!!

Μια μικρή αναδρομή πάντα είναι χρήσιμη. Θυμίζουμε ότι το 1971 ξεκινά τη λειτουργία του ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), που αναλαμβάνει σταδιακά με μεγάλα έργα τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του δικτύου. Το 1996 ιδρύεται θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ με την επωνυμία ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. Αντικείμενό της η μελέτη και κατασκευή νέων χαράξεων και γραμμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το 2001 ιδρύθηκε η ΓΑΙΑΟΣΕ που έχει την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού, ενώ το 2005 ο Ο.Σ.Ε. χωρίστηκε σε δύο θυγατρικές εταιρείες. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημερινή Hellenic Train ανέλαβε το μεταφορικό έργο και η δεύτερη εταιρεία, ο Ε.ΔΙ.Σ.Υ. (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής) ανέλαβε τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής. Το 2008 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέρασε στο ελληνικό δημόσιο για να αποκρατικοποιηθεί, ενώ ο Ε.ΔΙ.Σ.Υ. απορροφήθηκε από τον ΟΣΕ.

Διαβάζουμε από τις διάφορες ανακοινώσεις του αντίστοιχου υπουργού για τις μεταφορές κ. Σταϊκούρας για τα έργα που εκτελούνται, δημοπρατούνται, βρίσκονται υπό δημοπράτηση ή βρίσκονται στο στάδιο μελετών κτλ.

ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ!!!!!!

Ακόμη και η συνεχώς εξαγγελόμενη σύνδεση με την Καλαμπάκα παραμένει μόνο στα λόγια.

Και δεν τα λέμε μόνο εμείς που μας έχουν χαρακτηρίσει με τα πιο απίθανα επίθετα τα λένε και άλλοι... Διαβάστε: «Μας παραμυθιάζουν!!! Στο προσκήνιο πάλι η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα –Ηγουμενίτσα και Καλαμπάκα-Κοζάνη» https://trikkipress.gr/%ce%bc%ce%b1%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bc%cf%85%ce%b8%ce%b9%ce%ac%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%ba%ce%ae%ce%bd%ce%b9%ce%bf-%cf%80%ce%ac%ce%bb%ce%b9/

Διαβάζουμε στις 03-11-2023 π.χ.: Τα έξι έργα αφορούν την σύνδεση των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου, Πάτρας, Θεσσαλονίκης και τις γραμμές Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Πιο αναλυτικά:

1. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ ύψους 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.

2. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ ύψους 1,07 δισ. ευρώ (1,33 δισ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.

3. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ύψους 309 εκατ. ευρώ (383,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.

4. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ ύψους 477 εκατ. ευρώ (591,48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM

5.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ ύψους 391 εκατ. ευρώ (484,84 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.

6.ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ύψους 53,5 εκατ. ευρώ (66,34 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 4 σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

https://ypodomes.com/poia-einai-ta-6-6-5-megala-sidirodromika-erga-ypo-kataskeyi-ypografi-kai-diagonismo

Όπως είναι φανερό ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η νέα κυβέρνηση για άλλη μια φορά κορόιδεψε τον λαό της Δυτικής Μακεδονίας για πολλοστή φορά. Σκόρπισε παντού θα και θα, και δεν μπόρεσε να αποκαταστήσει ούτε το σιδηροδρομικό δίκτυο του Τρικούπη!!!! Δήλωση του πρώην υφυπουργού Μιχάλη

Παπαδόπουλου στις 07-09-2022 «σε ένα χρόνο θα έχει ολοκληρωθεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση Κοζάνη- Πτολεμαΐδα, εξέφρασε ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, από το βήμα των εγκαινίων του επιχειρηματικού πάρκου Κοζάνης». https://e-ptolemeos.gr/michalis-papadopoulos-se-ena-chrono-etoimi-i-sidirodromiki-syndesi-kozani-ptolemaida-i-anafora-sti-sidirodromiki-egnatia

Με αυτά και με άλλα, η κυρίως περιοχή που δέχτηκε το μεγαλύτερο πλήγμα της βίαιης απολιγνιτοποίησης, μένει χωρίς σιδηρόδρομο. Μάλλον η μόνη «επιχορήγηση» για την περιοχή είναι η ανάληψη του Υπουργείου Μακεδονίας / Θράκης από τον βουλευτή Δυτικής Μακεδονίας κ.Κωνσταντινίδη Ευστάθιο!!! Είναι πράγματι λυπηρό να υπάρχουν άτομα εν προκειμένω υφυπουργοί που έλκουν την καταγωγή τους από την Δυτική Μακεδονία και να μην δραστηριοποιούνται για να βοηθήσουν την περιοχή από όπου κατάγονται.

Διαβάζουμε επίσης στις 12-01-2024 την έκταση του ατμοηλεκτρικού σταθμού Αμυνταίου, εκεί που για χρόνια παραγόταν ηλεκτρική ενέργεια από λιγνίτη, το τοπίο αναμένεται να αρχίσει να αλλάζει σε λίγα χρόνια: σε εμβαδόν δεκάδων στρεμμάτων θα αρχίσει να οικοδομείται η μονάδα «πράσινου» υδρογόνου της «Hellenic Hydrogen», η οποία αναμένεται εκτός απροόπτου να τεθεί σε λειτουργία το 2027, αποφέροντας στην τοπική οικονομία όφελος της τάξης των 100 εκατ. ευρώ ετησίως (μέσω της βελτίωσης του ισοζυγίου εισαγωγών-εξαγωγών, της μείωσης εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και της φορολογίας και λαμβανομένων υπόψη των πολλαπλασιαστών) και διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία 40-50 άμεσων και περίπου 500 έμμεσων θέσεων εργασίας στην περιοχή.

Τις παραπάνω εκτιμήσεις διατυπώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Δημήτρης Τριανταφυλλόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της «Hellenic Hydrogen», της ιδρυθείσας το 2023 κοινοπραξίας της Motor Oil και της ΔΕΗ. https://www.imerisia.gr/epiheiriseis/energeia/86815_hellenic-hydrogen-2027-se-leitoyrgia-i-monada-prasinoy-ydrogonoy-ston

Όμως στις 04-01-2024 διαβάζουμε: Μέχρι το τέλος του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο Κόμβος Καινοτομίας Υδρογόνου, που σχεδιάζεται να δημιουργηθεί σε έκταση περίπου 20 στρεμμάτων της πρώην βιομηχανίας αζωτούχων λιπασμάτων ΑΕΒΑΛ, με δικαιούχο το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). Το καινοτόμο "Η2- Hub" με αντικείμενο το καύσιμο του μέλλοντος, που χωροθετείται σε απόσταση περίπου 2 χιλιομέτρων από την πόλη της Πτολεμαΐδας, υπολογίζεται ότι θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2026, όπως γνωστοποιεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής ερευνών στο Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ (ΕΚΕΤΑ/ΙΔΕΠ), Παναγιώτης Γραμμέλης, συντονιστής του πρότζεκτ.

Τι συνέβη και δεν ήρθε η προηγούμενη επένδυση στην Πτολεμαΐδα και πήγε στο Αμύνταιο;;; Και μάλιστα σε ένα χώρο που ΘΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΗ, Ενώ στο ΒΙΟΠΑ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ (πρώην ΑΕΒΑλ), υπάρχουν τα πάντα από τα βασικά δίκτυα υποδομών μέχρι τηλεθέρμανση κτ.λ. Καθώς και κτήρια τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Μα στο μόνο που έχει υπεροχή το Αμύνταιο είναι η σύνδεση με σιδηροδρομικό δίκτυο (έστω και απαρχαιωμένο) και την πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουν εδώ ότι στο πρόγραμμα του Δήμου Πτολεμαΐδας για την επιχειρηματικότητα στον χώρο του ΒΙΟΠΑ (Μάϊος 2009) αναφέρει: ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΤΡΕΝΟΥ. (ΕΙΚΟΝΑ-1)

Και φυσικά μέσα σε όλα αναφέρεται η επανασύνδεση με το έστω απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ

Δίκτυα: Μελετώνται, κατασκευάζονται και συντηρούνται τα Δίκτυα και έργα υποδομής στην ΑΕΒΑΛ :

- Δίκτυα Ύδρευσης – αποχέτευσης [εγκαταστάθηκαν στην μείζονα περιοχή του ΒΙΟ.ΠΑ.Π.]

- Δίκτυο Οπτικών Ινών και Ασύρματης Ζεύξης [εγκαταστάθηκε]

- Σύνδεση με τον Σταθμό Βιολογικού Καθαρισμού Πτολεμαΐδας [προς ένταξη και δημοπράτηση]

- Δίκτυο Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας [εκπονείται Μελέτη

εφαρμογής προς ένταξη και δημοπράτηση]

- Σιδηροδρομικό δίκτυο : ανακαίνιση της υφιστάμενης σύνδεσης του ΟΣΕ, προς αξιοποίηση από το σταθμό διαμετακόμισης προϊόντων

- Επαναλειτουργία ηλεκτρικού τρένου ΑΕΒΑΛ:

Οι μέρες περνάνε ανεπιστρεπτί και καμιά δήλωση καμιά διεκδίκηση από τον Δήμο Εορδαίας, το Δήμο που τον Οκτώβριο του 2021 το Δημοτικό του Συμβούλιο ομόφωνα ψήφισε την διεκδίκηση της ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ Ιεροπηγής – Θεσσαλονίκης με διέλευση της από Πτολεμαΐδα.

Κλείνουμε με μια εικόνα (ΕΙΚΟΝΑ-2) από το πρόγραμμα του Δήμου Πτολεμαΐδας τον Μάιο του 2009, Δείτε αυτά που είχε προγραμματίσει ο Δήμος 15χρόνια πριν και τι υλοποιήθηκε.....

ΤΟ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ηλεκτρονική Διεύθυνση επικοινωνίας :

Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Εν αρχή, είναι σωστή η σύλληψη της ιδέας του κ. Αμανατίδη

Εν αρχή, είναι σωστή η σύλληψη της ιδέας του κ. Αμανατίδη

Εν αρχή είναι σωστή η σύλληψη της ιδέας του κ. Αμανατίδη - Για δημιουργία "Συμβουλίου Εθνικού τύπου".

Η δημιουργία ενός εξωθεσμικού οργάνου σχεδιασμού, αλλά και αντιμετώπισης καταστροφών πάσης φύσεως για τη Δυτική Μακεδονία και μάλιστα με την παρουσία του Γραμματέως της αποκεντρωμένης είναι ένα καλο δείγμα γραφής.

Ασφαλώς υπάρχει μεγάλη διάφορα από τον "εμμονικό ξερόλα" και εθνοκάπηλο τον κ. Κασαπίδη.

Η Δυτική Μακεδονία βρίσκεται σε "κρίσιμες προκλήσεις των καιρών" και σε ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στο δημογραφικό της.

Μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο Συμβούλιο; Όχι να συνεδριάζει αλλά να παράξει αποτελέσματα, μένει να το δούμε αυτό.

Ασφαλώς δεν υπάρχει τέτοια πολιτική κουλτούρα και ασφαλώς οι πολιτευτές είναι πολιτευτές παλαιάς κοπής με την πιο κακή εκδοχή αυτού του πράγματος.

Είναι ένα θετικό βήμα, μια νέα γραφή και επίσης ένα άνοιγμα θύρας για την άσκηση της πολιτικής διαφορετικά.

Οψόμεθα – Όποια και νάνε η εκδοχή υπάρχει ένας πολιτικός νεωτερισμός. Να το κρατήσουμε αυτό!

Υ.Γ.

Κύριε Αμανατίδη λείπουν οι Δήμαρχοι...



Ο Καιρός

Σημαντικά θέματα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

ΚΟΖΑΝΗΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Κοζάνη

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Πτολεμαίδα